בתוך תיק הצילום

פורסם ב: יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

תיק הצילום שלנו הוא הבית שלנו בשטח וכולנו רוצים שהמוצרים שאגדנו בתוכו ייתנו לנו מענה לכל מצב שנפגש בו בשטח. מעבר לכך אנחנו נעדיף כמובן שכל הסיפור לא יהרוס לנו את הגב uנשמח גם שהוא ייראה טוב ויהיה מסודר כך שנוכל לשלוף את הציוד במהירות גם בחושך.

בפוסט הזה אני ארוקן את תיק הצילום שלי ואנסה להסביר מדוע כל מוצר מצא שם את מקומו, תרגישו חפשי לשאול שאלות לגבי ציוד זה או אחר בתגובות לפוסט ואני אנסה לענות מהניסיון שלי איתו.



תיק צילום

רשימת הדרישות מתיק הצילום שלנו מתארכת עם השנים וכיום אנחנו מצפים ממנו שיהיה מספיק גדול כמובן בשביל להכיל את כל הציוד שלנו בבטחה ותוך כדי שהוא עושה את זה שיהיה כמה שיותר קטן קל ונוח לנשיאה, יהיה נחמד כמובן אם הוא יהיה עמיד למים, שיהיו לו כמה שיותר כיסים ייעודיים ואולי הכי חשוב בתור פריט שדבוק לנו לגב ברב שעות היום שהוא ייראה טוב ומקצועי.

בשנתיים האחרונות לתיק היומיומי שלי קוראים KATA DR467I ולכמות הציוד הדרושה לי ביומיום הוא פשוט תיק מושלם.

הדבר הכי טוב בתיק הזה מבחינתי הוא שיש הפרדה בין המצלמות והעדשות שלכם לבין תא נשיאה שמרווח מספיק להכיל 4-5 פלאשים קטנים וציוד עזר נוסף בשעת הצורך.

מצלמה

אומרים שתהליך בחירת מצלמה ראשונה דומה לבחירת קבוצת כדורגל או מפלגה פוליטית:
אתה עושה את מה שאבא שלך עשה. אז אבא שלי בחר בזמנו בניקון ואם רציתי להשתמש בעדשות שלו הייתי חייב כמובן לבחור באותה חברה... למזלי הוא עשה בחירה מוצלחת.

בלי להיכנס יותר מידי לוויכוח העתיק והמתיש לאיזו יצרנית מצלמות כדאי לכם לקשור את גורלכם הצרכני נגיד את זה ככה: ניקון מייצרים ציוד כל כך טוב ואמין שלא עלתה בי לעולם אפילו מחשבה אחת לרעות בשדות זרים.

הנאמנות הזאת התחזקה מאוד בכל סיור צילום עם תלמידים ביפו בלילה, לאחר שהשמש שקעה, שזה כידוע הזמן שבו אפשר לעשות הכול גם עם מצלמות Canon חוץ מפעולה זניחה כמו פיקוס.

בכל מקרה, כרגע רב הזמן אני מסתובב עם גוף של ניקון D7000 בתוך התיק כשבבית מחכות להן ה-D90 וה-D70 להזדמנות נוספת להוכיח את עצמן.

שלושתן מצלמות נהדרות ודומות מאוד במבנה ובהפעלה שלהם. שימו ניקון D70(שיוצרה כזכור בסביבות 2003)ליד D-7000 מהשנה האחרונה ותגלו שלא הרבה השתנה מתחת לשמש העולה בכל מה שקשור להפעלה ועיצוב המוצר.

לדעתי זה לא בגלל שאין להם רעיונות חדשים אלא בגלל שהרעיון הראשוני היה ממש ממש טוב. 

בואו נסכם את זה ככה: אם לניקון הייתה תיבת לתלונות הציבור ליד הבית שלי מבחינתי היא הייתה נשארת ריקה.

עדשות
שלא כמו במקרה של מצלמות, החלפה של עדשות משנה לגמרי את היכולת שלכם בתור צלמים לתפוש את המציאות המשתנה ולכן כדאי מאוד שהעדשות שיש עליכם או יותר נכון, אורכי המוקד שלהן יאפשרו לכם לצלם את התמונה שיש לכם בראש.
אני מצלם בעיקר אנשים שניתן בדרך כלל להתקרב אליהם ולכן יש לי עדשות שמתאימות לצילומים שלהם. אם הייתי צלם ציפורים הייתי כנראה בצרות ובמקרה הטוב הייתי מצליח לצלם את הענף שפעם עמדה עליו הציפור עד שהיא התעופפה משם כתגובה אינסטקטיבית לכך שיצור ארוך וגמלוני ניסה להתקרב אליה עם 10-20.

רשימת העדשות העדכנית שלי כוללת את חמשת העדשות הללו:

AF-S DX Zoom-NIKKOR 18-70mm f/3.5-4.5G
עדשת זום נהדרת שמכסה טווח אורכי מוקד שימושי מאוד ליום יום שלכם. נחשבה עד לא מוזמן לסוד הקטן של ניקון שכן בעבור חופן שקלים (יחסית...) הם הצליחו לחבר עדשה מצוינת שב-F8 מוציאה תמונות חדות לפחות כמו עדשות שעולות פי 4.
הבעיה עם העדשה הזאת היא שבתקופה שתכננו אותה, סנסורים עם 16 מיליון פיקסלים נשמעו כמו מדע בדיוני ולכן על מצלמות מודרניות כדוגמת ה D-7000- היא מתחילה קצת לזייף והירידה באיכות התמונה ניכרת. בשורה התחתונה: אם יש לכם מצלמה באזור של 12 מגה פיקסל זאת עדשת זום מצוינת בכל פרמטר והיא זמינה רק במצב משומש.


Sigma 10-20mm F4-5.6
אם תרשו לי להיות נוסטלגי לרגע אני ממש זוכר את הפעם הראשונה שצילמתי עם עדשה כל כך רחבה. העולם נפתח מולי פתאום ובמקרה של ה 10-20 יכולתי פתאום להתקרב מאוד לאובייקט הצילום שלי (מרחק מינימאלי של 24 ס"מ) ולתפוס כמעט את כל מה שיש מולי (זווית הראייה ב-10 מ"מ היא מעל 100 מעלות). 
יכולות שהיום נראות לי ממש בלתי אפשרי לוותר עליהם.

לאחרונה העדשה התחילה להתעייף במקצת מהשימוש הארוך והממושך בה ומחשבות שדרוג החלו לצוץ אצלי באופן ספונטני. לאחר מחקר מעמיק התחלתי לחשוק באחת העדשות הרחבות של Tokina שלא זוכות לפופולאריות בארצנו וזאת למרות ביקורות מהללות וצבא של נאמנים ברחביי הגלובוס. פרטים (אולי...) בהמשך.


Nikon 35mm F2
זאת עדשת ה-35 השנייה שיש שלי והיא החליפה את ה- 1.8 35 . היא החליפה אותה כי היא פשוט בנויה טוב יותר והפוקוס שלה הרבה יותר מהיר. היא חדה מהירה ולא פחות חשוב, נראית מעולה על המצלמה. היא עדשת פריים בעלת אורך מוקד שעל מצלמות עם סנסור קטן מאפשרת זווית ראייה נורמאלית/סטנדרטית (52 מ"מ) ולכן תמצאו אותה נהדרת כעדשה לצילומים משפחתיים ביום יום, ולצילומים תיעודיים או צילומי רחוב היא פשוט קלאסית. 




Nikon AF 50mm f/1.8 D
מה כבר אפשר להוסיף על מה שכבר נאמר? התמורה הטובה ביותר להשקעה שלכם בעולם הצילום.

500-600 שקל ויש לכם פלא אופטי קטן.





Nikon AF Nikkor 85mm f/1.8D
אם אתם בעניין של פורטרטים יום אחד תמצאו את עצמכם מחבקים אחת כזאת. היא העדשה עם אורך המוקד הגדול ביותר שיש בתיק שלי ויש לה את הרגעים שלה בכל סשן צילומים טיפוסי.







פלאשים
לא מזמן דיברנו על פלאשים ועל מה שאני צריך שיהיה בהם בשביל שהם לא יגבילו אותי בזמן הצילום וראינו שלא צריך שיהיה בהם יותר מידי. ה-YN560 הוא ללא ספק הפלאש הראשון שאני שולף בימנו בשעת הצורך. כמו שכתבתי כבר בפוסט לאחרונה מדובר במוצר שמהווה אבן דרך בהתפתחות תעשיית הפלאשים הקטנים שכן הוא פשוט שבר את חוקי המשחק בתמורה שהוא נותן בשביל הכסף שלכם.







משדרים
Yongnuo RF-602 – משדרי הרדיו העיקריים שלי בחודשים האחרונים. אני עובד איתם כל יום ובשיעורי תאורה מעשית כל התלמידים, על שלל סוגי המצלמות שלהם, משתמשים בהם עם אפס תקלות עד עכשיו.
בונוס נוסף מאפשר לכם להשתמש בהם גם כשלטים רחוקים למצלמה שלכם.
בשורה התחתונה: משדרים מקצועיים לעבודה רצינית במחיר אטרקטיבי במיוחד שראויים לפוסט נפרד.








LumiQuest SoftBox III

 הדבר הזה נמצא כבר מעל לשנתיים אצלי והוא ללא ספק המרכך האולטימטיבי לנשיאה בתיק הצילום הקטן שלכם ביומיום.

כמובן שאי אפשר להשוות את איכות הריכוך של הקטנצ'יק הזה עם מטרייה ממוצעת אבל אם אתם רוצים להכניס מרכך קומפקטי כחלק מהציוד שאיתו אתם מסתובבים באופן קבוע על הגב שלכם אתם לא צריכים להמשיך לחפש אחד.

מצוין לצילומי כתפיים ראש, מאקרו וכל נושא צילום שגודלו לא עולה על מטר וקצת.


גיוס קל ונעים ללירון כיחלר

השבוע התקיימה סדנת ריקוד נוספת בכיכובה של לירון קיכלר בבית הספר.

כמו בסדנאות הקודמות גם בסדנה הזו לירון הצליחה לתת לכל צלם בסדנה את ההזדמנות לצלם רקדנית מוכשרת בטרוף עם יכולות פיזיות יוצאת דופן ומעוררות קנאה.

בשבוע הבא לירון מתגייסת לצה"ל לטירונות ואני רוצה להודות לה על ההשקעה והזמן שלה בשנה האחרונה ויחד אתכם מקווה שהיא תחזור למסלול חיים ריקודי ואזרחי כמה שיותר מהר ובבטחה. 

28 תגובות על "בתוך תיק הצילום"

אפרת אמר/ה...

איזה פוסט מגניב! נהניתי מכל מילה

Yigal Chamish אמר/ה...

מעולה, תודה רבה!

Ronen אמר/ה...

לא הבנתי את המשפט הזה...
"..לאחר שהשמש שקעה, שזה כידוע הזמן שבו אפשר לעשות הכול גם עם מצלמות Canon חוץ מפעולה זניחה כמו פיקוס.."

תוכל להסביר?

אנונימי אמר/ה...

מזדהה בהחלט עם עמדתך לגבי ניקון. פוסט ממשיך את הרצף שלך... לשתות בצמא!

אילן אדמון אמר/ה...

פוסט תמציתי, ענייני ומעשי!!
תודה!

ירון אייל אמר/ה...

תומר, תודה על המידע. הראה לי את התיק שלך ואגיד לך מי אתה...
נוני

אמיר אמר/ה...

הגדלת לי את רשימת הציוד לקנייה הבאה...
תודה

אנונימי אמר/ה...

רונן, היתרון היחסי של ניקון על פני קנון הוא הנורה הצהובה בחזית המצלמה העוזרת לה להתפקס בתנאי תאורה קשים.

גם אני כמובן, שייך למפלגת הניקוניסטים :)

תומר, יופי של בלוג, כרגיל.

אבל חסרים לי עוד כמה דברים בתיק שלך,
סוללות נטענות, אשמח לשמוע במה אתה משתמש.
רפלקטורים ? חצובות ? ג'לים ?

וכמו שקראתי, אתה מחפש עדשה רחבה לניקון שלך.
תרשה לי להמליץ לך על אחת שלא מזמן רכשתי,
24 - 10 של ניקון ... פשוט אין מילים !
מהירות פיקוס שטרם ניתקלתי בה, איכות תמונה לא מהעולם הזה, ובכלל ... איכות בנייה מרשימה למדיי !
אל תרשה לעצמך לפספס ... באמת שלא.

ד"א, אתה מתכוון להחליף את ה - 70 - 17 שלך ?
אשמח לשמוע למה ... אולי 85 - 16 ?

שי אמר/ה...

בתור מי שמחזיק ב- D7000, אני מזדהה לגמרי עם הפוסט המעולה שלך! תודה :)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי - אתה צודק, יש מקום להרחיב גם על המוצרים הללו. אני מתכוון לעדכן את הפוסט הזה בעתיד הקרוב ולהוסיף בו מוצרים נוספים שאני עושה בהם שימוש.

לגבי העדשה, אני כרגע לא קונה זום חדשה ומסתדר עם מה שיש לי כרגע (מצלם בעיקר עם עדשות פריים).
תודה לכולכם והמשך יום טוב :-)

גורגיו אמר/ה...

ronen אין לי מושג על מה הוא מדבר (בעיות פוקוס)
אם יש עדשות איכותיות אין שום בעיה, מנסיון !
תומר תפסיק להסתלבט על חשבון קנון :)
(שלא נזכיר נזק רציני לכיס כשנשווה פריט מול פריט...קנון מול ניקון...איכות מול איכות... וכו..)
אבל מה זה חשוב ! צלמו רבותיי תהנו. :)

ישראל אמר/ה...

מחכים ומענין,תודה. "בונוס נוסף מאפשר לכם להשתמש בהם גם כשלטים רחוקים למצלמה שלכם" יש לי כאלו ואני לא יודע איך להפעיל אותם בתור שלט רחוק,אשמח להסבר,ושוב תודה.ישראל.

תומר יעקבסון אמר/ה...

גורגיו - ניסית לפקס בחושך כשיש לך משדר רדיו מחובר על ה-hot shoe ? מנגנון הפוקוס של קאנון מסתמך על הפלאש המובנה של המצלמה ולכן כשיש לך משדר מחובר על המצלמה אין לך, במצלמות קאנון, אפשרות להאיר את האובייקט שלך. בניקון יש פנס מובנה במצלמה שכל תפקידו להאיר בתהליך הפיקוס. מקווה שזה יותר ברור עכשיו :-)

תומר יעקבסון אמר/ה...

ישראל - אתה מחבר את המקלט למצלמה שלך עם הכבל המצורף ואז המקלט הזה מפעיל את המצלמה שלך במקום את הפלאש. בהצלחה:-)

מארק אמר/ה...

זה התיק שלי + המצלמה שלי + אחת העדשות שלי :)

דורון בן אפרים אמר/ה...

ניתן לפתור את בעיית הפיקוס בחושך מוחלט בקנון, בכך שמחברים את המשדר ע''י כבל ,ישירות למצלמה. את הפלאש משאירים על המצלמה ומגדירים אותו שלא יבזיק.במצב הזה ,קרן האור האדומה של הפלאש מופעלת ועוזרת בפיקוס.

אנונימי אמר/ה...

תומר שלום, כמה שאלות לגבי המשדרים :
- האם המשדרים יעבדו עם Sb600 ?
- ראיתי שיש דגם חדש יותר Rf-603 , לא עדיף לקנות אותו ?
- האם אני יכול להבזיק מכמה פלאשים שונים על אותו סט משדרים ? (הכוונה אם יש לי sb600 ו sb 800 ו vivitar במידה ויש לי משדר על כל פלאש אני יכול לעבוד עם כל הפלאשים האלה במקביל) ?

RoniAlex אמר/ה...

תומר , שלום רב ! במצלמת Canon, לפחות מ 450d, קיים גם פנס. לכן תרשה לי לא להסכים איתך. רני ( מבית ספר גליץ) גם אמר לנו בכיתה , שבקנון אין פנס. אז הראתי לו אותו במצלמה שלי.

אנונימי אמר/ה...

תומר, תודה רבה על פוסט מעולה.
רק לוודא שהבנתי- מהירות הפיקוס של ה35 F/2 יותר גבוהה משל ה35 1.8? אבל ל1.8 מנוע חדיש? אני שואל כי אני לפני קניה וזה נתון די חשוב עבורי...
תודה
רונן

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רונן - ככה אני הרגשתי עם העדשות שיש לי. הפוקוס של ה 1.8 היה די הססן ובכלל העדשה מרגישה קצת פחות יציבה ויותר מידי פלסטיקית. לעומת זאת אני יודע שהרבה אנשים בעולם מרוצים מאוד מה-1.8 והיא ללא ספק אטרקטיבית במחינת המחיר שלה. שקיקול שלך אבל מה שבטוח זה ששתיהן אחלה בשורה התחתונה

בהצלחה - תומר

אנונימי אמר/ה...

למה אתה לא עונה לאנונימי שמעל רונן ?!

Alon אמר/ה...

אלן תומר,

ראשית אומר שאני פשוט נהנה כל פעם מחדש לקרוא בבלוג שלך!

רציתי לשאול לגבי התיק שלך - KATA 467

האם ייכנס בו בחלק של ציוד הצילום הציוד הבא:
קנון 40D
טמרון 17-50
פלאש 580
סיגמא 100-300

ראיתי מספר סירטונים ביוטיוב וכו אך לא הצלחתי להתרשם האם ייכנס הציוד הנ"ל.

תודה רבה,

אלון

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אלון ?
אני לא רואה בעייה מיוחדת (אני מכניס לשם כמו שראית 5 עדשות, 3-4 פלאשים וכו')
השאלה היחידה היא ה 100-300, למרות שנראה שזה יהיה בסדר מה שהייתי מציע לך זה פשוט לקפוץ לחנות עם הציוד ולבדוק לפני שאתה קונה
בהצלחה - תומר

תומר יעקבסון אמר/ה...

אנונימי - הם יעבדו עם sb600, לא מכיר את ה 603 אבל קראתי שהם סבבה, אתה יכול לעבוד עם אינסוף מקלטים על אותו משדר

רז זאב בליזובסקי אמר/ה...

יש לי משדרים של חברת yongnuo מדגם 603 החדש.
כרגע אני מפעיל אותם על מצלמה של ניקון - ה D3. שאלתי היא, האם כשארצה לשדרג ל D4 החדשה, או לD800, האם אותם המשדרים יוכלו לעבוד גם עם המצלמה החדשה, או שלא יתאימו - כלומר, אם ניקון שינו משהו במבנה הHotShoe, או משהו כזה.
אשמח אם תוכל לענות על השאלה עבורי, או להפנות אותי למישהו שמבין בעניין.

תודה רבה,
רז

תומר יעקבסון אמר/ה...

הח רז,
לפי הניסיון שלי המשדרים הללו (לי יש 602) יעבדו על כל מצלמה, אין משהו בהוטשו שמפריע בדרך כלל. בשיעןרים למשל התלמידים כולם מצלמים עם המשדרים שלי

רז זאב בליזובסקי אמר/ה...

הענין הוא, שבדגם 603 יש הוטשו מיוחד, לכן יש 3 סדרות שונות שלו רק לניקון. השאלה היא האם חלק מהתכונות שלו לא יוכלו לעבוד עם המצלמות החדשות...

תומר יעקבסון אמר/ה...

שאלה טובה אם ככה, לא הייתי מודע לזה ( כמו שהבנת המשדרים שלי הם 602) שעובדים על כל מצלמה כמו גדולים 

הוסף רשומת תגובה