אפקט ההילה

פורסם ב: יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

לא מזמן הקדשנו פוסט שלם בנושא השתקפויות של מקורות התאורה בתמונה שלכם.

מי שזוכר את הפוסט יזכור גם שהוא עסק בניסיונות שונים להעלים את אותן השתקפויות או להחביא אותן.

הפעם רציתי לדבר על מקרים בהם נרצה דווקא ההפך: עם רקע שעשוי מהחומר הנכון אתם יכולים ליצור אפקט הילה מגניב מסביב למצולמים שלכם שיווצר כתוצאה מהשתקפויות בלבד ובכך להכניס עיניין נוסף בתמונה ולא פחות חשוב, הפרדה ברורה בין דמות המצולם שלכם לרקע שלה.

זה לא הולך להיות פוסט ארוך מידי כי העיניין מאוד פשוט.

לרובכם מספיק לדעתי להבין את הנקודה אם רק תעיפו מבט בוחן בתמונה משמאל שצולמה השבוע ושמציגה את הצלם התיעודי פליקס לופה בפוזה אופיינית. לאחר שתתגברו על מבטו החודר, תוכלו לשים לב כי מסביב לראש שלו יש בוהק לבן הילתי שנובע כולו מהחזר של מקור תאורה יחיד שהאיר אותו באור דרמטי.


מקור האור הזה היה מורכב מ-YN560 (שעדיין מבזיק כמו שעון...) שהבזיק הפעם לתוך ביוטי דיש עם כוורת שבעצם שימשה כאן גם כאור קדמי וגם כהילה אחורית נחמדה.

זה מאוד פשוט ליצור את האפקט היעיל והשימושי הזה. הדרישה היחידה מכם כשאתם רוצים להשתמש בו היא פשוט למצוא את הרקע הנכון, ולמטרה הזו כל רקע מבריק למחצה שיחזיר את האור בצורה מעניינת יכול לעשות את העבודה. זה יכול להיות שולחן הסלון שלכם (אם הוא מבריק במקצת והעמדתם אותו על הצד ולגובה...), ארון מעץ שחור בחדר שינה שלכם או עוד קיר שחור של ביניין משרדים בבורסה ברמת גן איפה שבמקרה צילמתי את פליקס:


דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא גודל מקור האור שלכם שייקבע ביחד עם המרחק של האור מהקיר את גודל ההילה סביב המצולם שלכם. כאמור אני השתמשתי בתמונה בביוטי דיש עם כוורת מה שצמצם את האור משמעותית ואפשר לו לפגוע רק בפנים של פליקס ובחלק קטן מהרקע שלו.

כל הסטאפ הפשוט הזה נראה בעצם ככה:

לא מהתרשימים המפוארים שידע העולם אבל עוזר להבין את הרעיון הכללי, הביוטי דיש עם הכוורת עליו יוצרים אלומה צרה ועגולה יחסית שמכסה את הפנים של המצולם ומאירה חלק קטן מאחוריו.

ואם  כבר ביוטי דיש עם כוורת למה שלא נסתכל על תמונה שצילמתי אתמול במהלך השיעור השני בקורס תאורה מעשית
בתמונה אפשר לראות את ליאן לב, דוגמנית הבית בקורס כשהיא מצולמת על רקע של קיר מוסך שנמצא (ניחשתם נכון...) מעבר לרחוב מהקיר של פליקס.

הרקע הפעם אינו מבריק והוא מואר עם פלאש חשוף שמוחבא מאחוריי ליאן ויוצר אף הוא אפקט הילה שונה. האתגר במערך התאורה כאן היה ליצור הפרדה טובה בין האור שמאיר את הרקע לזה שמאיר את ליאן ובתהחלה ניסינו להשתמש בביוטי דיש חשוף רק בשביל לקבל אור מעורבב וסלט שלם. הכוורת שהצמדנו לבסוף על הביוטי דיש פתרה את הבעייה כמו שאתם יכולים לראות מההשוואה הבאה:

משמאל הביוטי דיש חשוף ומימין הוא מכוורר (שזה מושג חדש שתופש...)
העיגולים אמורים להמחיש לכם את האזורים שהושפעו בעיקר מהתוספת של הכוורת ואת האפקט שיוצרת ההפרדה שחיפשנו.

אז לפני שאני אפרד מכם ואאחל לכם בהצלחה בצילומים הבאים שלכם אני אזמין את אלו מכם שרוצים לקחת חלק בקורס תאורה מעשית לקורס נוסף שייפתח בסוף החודש ויש בו עדיין מקומות פנויים. פרטים נוספים ופרטים להרשמה זמינים כאן. 
אז תשארו טובים ולהשתמע בקרוב

8 תגובות על "אפקט ההילה"

אנונימי אמר/ה...

פוסט מרשים! תודה רבה על ההשקעה ואני מקווה להגיע לתוצאות דומות אחרי שאבקר בקורס תאורה מעשית :)

Chez Nissan אמר/ה...

מרשים מאוד והמוח הקודח שלך יצירתי כמו כוורת דבורים חרוצות. כל הכבוד לך תומר.

ניסן לב-רן

Chez Nissan אמר/ה...

כל הכבוד לך תומר על היצירתיות והמוח הקודח שלך הדומה לכוורת דבורים חרוצות.

עומר גזש אמר/ה...

היי תומר, תמיד כיף לקרוא...

באיזה ביוטי דיש נעשה שימוש?

תודה!

עומר גזש אמר/ה...

תודה תומר :) עוד פוסט מצוין...

באיזה ביוטי דיש נעשה שימוש?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עומר
השתמשתי בביוטי דיש הזאת
http://tinyurl.com/6cywq5d
בהצלחה! תומר

הנדסת תוכנה אמר/ה...

עוד פוסט גאוני מבית מדרשו של תומר הענק. שמחתי לקרוא יקירי, תודה רבה.

אנונימי אמר/ה...

איזה מנורה היתה בתוך הדיש פלאש או משהו אחר ?

הוסף רשומת תגובה