מה הקשר בין ציירים מהמאה ה17 וניר עטיפה מפלסטיק?

פורסם ב: יום שני, 26 בינואר 2009


אנחנו שוב בפינתנו צילומים שגרמו לי לרצות לחזור בזמן ולצלם אותם בעצמי.

הפעם נתעכב על התמונה משמאל שנקראת "The Collection Plate" וצולמה על ידי צלם אנגלי מוכשר בשם גארי היקין (Gary Hikin)

גארי פרסם את התמונה שלו ברשת והסכים ללא בעיות מיוחדות להתראיין לכבודכם על מנת לעזור ולהבין מה הייתה ההשראה לתמונה הנהדרת הזו וכיצד הוא השתמש בציוד פשוט על מנת להגשים את חזונו.

בואו נשמע את מה שיש לבחור להגיד.

גארי מה שלומך? ספר לנו קצת על עצמך, מה הרקע שלך?

הרקע שלי בא מהוראה. שנים לימדתי אומנות ועיצוב בלונדון בשנות השבעים המוקדמות. כיום אני לא עובד בשביל מסגרת מסוימת אלא מרצה על בסיס של פרילנסר. אפשר להגיד שאני בחור מאוד יצירתי. אני מתעניין ויוצר במגוון תחומים ומדיומים באומנות החזותית כלומר כל מדיום שמאפשר לי להמחיש וויזואלית את הרעיונות שלי: מקרמיקה לוידיאו ועד צילום וציור.

התמונה שצילמת מאוד מיוחדת ושונה מה הביא אותך לצלם אותה?

בתמונה הזאת ניסיתי להשיג את המראה ואת איכות האור שניתן לראות בציורים מהמאה השבע עשרה במיוחד העבודות של Claeszoon 1596-1661 , Willem Kalf 1619-1693, Jan Lievens 1607-1674, Balthasar Van der Ast 1595- 1657 , Phillipe de Champaigne

איך בפועל צילמת את התמונה?

במקום להשתמש, כמו שאני עושה בדרך כלל, במנורת שולחן ובקופסת אור החלטתי הפעם להשתעשע לי ולהתנסות בעבודה עם מבזק וחשיפה ארוכה וזאת בחדר עם אור סביבתי חלש מאוד. בשביל אור מרכזי השתמשתי במבזק מסוג Metz 54 MZ-4i עומד על חצובה רגילה לשמאלי. את המבזק חיברתי לניר עטיפה מפלסטיק מגולגל ששימש כמצמצם אור מעולה. (התמונה משמאל מראה את האלתור של גארי)

וזה היה מקור האור היחידי?

לא. הייתי צריך עוד מבזק מילוי בשביל להאיר את הסוגר של הספר ואת הצד שלו ולשם כך החזקתי ביד מבזק של פנטקס (האחרון הופעל ע"י ההבזקה של המבזק הראשי). כמו כן המצלמה הופעלה על ידי שלט רחוק מה שאפשר לי לשלוט בכיוון של האור החלש שמבזק המילוי יצר.

מה עם עיבוד התמונה? כמה השקעת בזה?

לא הרבה. השתמשתי בפוטושופ CS2 על מנת להוריד הבהקים לא רצויים עשיתי שימוש בעיקר ב cloning וב healing tool ואיפה שהיה צריך חידדתי קצת פרטים כמו בסוגר של הספר ובמטבעות. כל הרעיון של השימוש במבזקים חלשים במקום להשתמש במנורת השולחן שלי היה להאיר רק אזורים עם פרטים ברורים וכן לעשות שימוש באור סביבתי ובחשיפה ארוכה כדי למזג אותם עם החשכה ברקע. השיטה הזאת אפשרה לי להימנע מהצללות חדות \ נוקשות מידי. ונראה לי שזה הצליח!

אנחנו חיים במדינה קטנה ומוקפת אוייבים, איפה משיגים כאלו אובייקטים מגניבים לצילום?

אובייקטים מעניינים כמו אלו ניתן להשיג בכנסיות מקומיות ובחנויות אנטיקה וכמובן בEbay הישן והטוב קחו נשימה ארוכה והרבה סבלנות, שחקו עם הזוויות של האור שלכם עד שתהיו מרוצים מהתוצאה.

עבודות נוספות של גארי, רובן באותו סגנון, אתם יכולים לראות כאן.

מוסר השכל?

מעבר לכשרונו ולרעיונות שלו גארי השתמש בציוד מינימלי כדי לצלם את התמונה הזו. שחקן המפתח היה נייר העטיפה שהוא גלגל ושם על המבזק שלו. ניר שבטוח מסתובב אצלכם בבית.

הוא פשוט ידע מה הוא רוצה, השיג את האובייקטים המתאימים להגשים את זה ואז, עם פלאש אחד על חצובה ואחד שהוא החזיק ביד בתוספת קצת אילתור וסבלנות צילם תמונה שיכולה לפאר כל קיר בכל סלון לדעתי.

זה כל מה שיש בזה בעצם. תנסו את זה לבד ותשתדלו להשאר טובים תוך כדי.

7 תגובות על "מה הקשר בין ציירים מהמאה ה17 וניר עטיפה מפלסטיק?"

אנונימי אמר/ה...

מרשים אותי לקרוא דברים כאלה. פשוט מפתיע עד כמה פלאש, יכול לשנות לחלוטין את כל הידוע לי על צילום.
עדיין... אני עצלן מדי בשביל זה. מעדיף להסתובב בחוץ עם מצלמה, ולתת למקריות לעבוד :)

אנונימי אמר/ה...

בהחלט, בעקבות הפוסטים שלך אני בהחלט רוצה להתחדש בפלאש, אבל יש כל כך הרבה פרטים ופרמטרים ודרכי תקשורת עם המצלמה וזמני סנכרון וכל זה. אז אני צריך לעשות מחקר שלם רק כדי לראות איזה פלאש מתאים לי...

בקרוב.

מישל.

blue sky אמר/ה...

שלום לך

2 נושאים לי אליך אם אפשר.

1. רציתי להודות לך על ההשקעה שלך בבלוג הצילום שלך, נרשמתי ואני מאוד נהנה מהסברייך הכתובים בשפה קולחת ונעימה מאוד לקריאה.
המשך כך יופי של דבר .

נושא שני הוא הפלאשים.

יש לי את הD70S וחשבתי לקנות את ה SB900 ורציתי לשמוע את דעתך עליו, כמו כן מה היית ממליץ כפלאש נוסף ? משהו "קצת" יותר זול . שיוכל לשרת אותי במשחקי תאורה.

ואולי אתה ממליץ בכלל לוותר על ה900 היקר וללכת על 2 פלאשים זולים יותר?

ואם כבר, מה הקישור לקקטוסים שאתה מהלל כל הזמן?


וזהו..

שוב תודות מראש , על הכתיבה ועל התשובות

:)

תומר יעקבסון אמר/ה...

מישל - בעוד כשבוע אני אמור לפרסם כתבה שאמורה להקל עליך בהבנה של "כל הפרמטרים" הללו. אני ממליץ לך לחכות עוד ממש קצת :-)

שלך - תומר

אילן - תודה על הפידבק.

תומר יעקבסון אמר/ה...

שמיים כחולים - הי לך ותודה על הפידבק.
הכל תלוי במה אתה מחפש וכמובן שאלה תקציב SB900 נחשב כמבזק המתקדם ביותר של ניקון וללא ספק יענה לך על הצרכים שלך בתור צלם. הייתרון שלו על מבזקים ייתבטא בעיקר בעבודה במצב TTL על המצלמה. אני כמו שהספקת להבין לעולם לא שם את המבזק על המצלמה ולא מצלם במצב TTL ככה שעבורי אין לזה משמעות. במחיר של חצי SB900 אחד אתה יכול להשיג 2 VIVITAR 285HV מצויינים שיעשו עבודה מצויינת שהם הרחק מהמצלמה. 2 פלאשים כאלו ייתנו לך שליטה על 2 מרחבים ותוצאות טובות מאוד וזאת שוב במקרים בהם המבזק מופעל מרחוק. הקקטוסים מאפשרים שליטה אלחוטית על המבזקים, הם זמינים ברשת במחיר זול מאוד ואני ממליץ עליהם בחום. בעוד זמן קצר אני מתכנן כתבה \ ביקורת ממצה עליהם. אשמח לראות את ההתקדמות שלך וכן אשמח לפרסם תוצאות מוצלחות שלך.

blue sky אמר/ה...

תודות

Nadav Algrably אמר/ה...

בלי קשר לכתבה הספציפית הזו, הבלוג נהדר.

ניסיתי את העניין עם הקופסת קרטון לקופסת אור, ויצא לי נהדר...
מה גם שעשיתי הכל עם סקוצ'ים, כך שאני יכול להחליף, להוציא, לשנות ומה לא...

תודה.

הוסף רשומת תגובה